- Kanalsökning TV-Box
Här finns en guide på hur en kanalsökning genomförs på TV-Boxen
- Att tänka på vid flytt
Säljaren ansvara själv för att varm/kallvattenförbrukning avläses på mätarna under huset. Siffrorna rapporteras till kassören.
Avläsningen görs dagen för utflytt. Varmvattenmätaren sitter direkt under det aktuella huset och har röd visare. Kallvattenmätaren sitter även den direkt under det aktuella huset och har blå visare. Vill man ha hjälp av någon i styrelsen att läsa av vattnet så tas en avgift om 300kr ut av säljaren.
Har huset kvar originalboxern från canaldigital så lämnas den till köparen, den tillhör nämligen huset.
Meddela kassören datum för överlåtelse, så kassören kan göra en korrekt slutavräkning. Vid underskott får säljaren betala underskottet, vid överskott betalas överskottet ut till säljare.
Tänk också på att meddela er elleverantör mm, datum för flytt.
Mvh Styrelsen - Brännbackens återvinningscentral
Välkommen till Brännbackens återvinningscentral. Här kan boende i Österåker kostnadsfritt lämna sitt grovavfall, el-avfall, farliga avfall, föpackningar, vitvaror, trädgårdsavfall, mm. Meddela personalen innan du lämnar byggavfall.
Öppettider på återvinningscentralen
- Måndag: stängt
- Tisdag/ons/tors 10:00-19:00
- Fre/lör/sön: 10:00-16:00
Besök gärna återvinningscentralen en vardag istället för på helgen om du har möjlighet!
Vägbeskrivning Brännbackens återvinningscentral
För att komma till Brännbackens återvinningscentral åker du väg 276, när du kommer in i samhället Brännbacken svänger du in på Brännbacksvägen (skyltat mot avfallsanläggning) och följer vägen ca 1,5 km.
- Bredband via Kustbandet
Hjälp att komma igång:
För att komma igång med din anslutning från Kustbandet, skicka en anmälan till: info@kustbandet.com
I ditt mail skall du ange din Adress husnummer namn personnummer på den som abonnemanget skall stå på.Ex: Mönstringsvägen 199, Arne Arnesson, 1919-09-09-0999
Internetabonnemanget kostar 199:-/mån och betalas kvartalsvis i förskott. Hastigheten är upp till 1000/1000 Mbit/s
Avtalet har en månads uppsägningstid.
Vid inkoppling så ansluter du din egen router med dess WAN-port till port 1 i den vita noden som sitter på väggen i ditt vardagsrum.
Kontaktinformation och felanmälan:
tel: 070-203 75 76 vardagar mellan 8:00 och 17:00
Observera att om du ringer till Kustbandet utanför normal kontorstid, eller om problemet inte ligger i din nod så kommer ditt hus att debiteras merkostnaden enligt följande prislista:
Inställelsetid 24 timmar
Utfört arbete vardagar kl: 8:00 – 17:00 750:- /tim
Utfört arbete vardagar kl: 17:00 – 24:00 950:- /tim
Utfört arbete övrig tid 1150:- /tim
Är du osäker ring fiberansvarig i styrelsen innan du ringer Kustbandet.
Webbplats:
- TV via Telenor
Telenor kabel-tv leverantör med T2-flex som standard paket. Paketet ger oss ca 20 grundkanaler samt 8 valfria (per hushåll). Alla hushåll har fått en box och ett kort gratis i starterbjudande – inga andra avgifter förutom månadsavgiften (som ingår i samfällighetsavgiften) tillkommer.
Behöver du hjälp med ditt tv-paket, eller vill beställa dina 8 favoriter är du välkommen att kontakta kundservice hos Telenor enligt nedan:
020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222Öppettider:
Vardagar 8-21
Helger 10-19